Ez Erzsébet, ez az élet

Utolsó kommentek

Pesterzsébet képek

2011.05.23. 19:30 legFerles

A 30-as villamos már nem 21-es, hanem 51-es! Vajon ez már a végleges számozás?!

Sokat megélt már ez a villamos, annyi szent. Alig szoktuk meg a három  évvel ezelőtt 30-asról 21-esre keresztelt villamos számát, íme idén május 1-től ismét újabb sorszámmal kering a Dél-Pestet átszelő villamosunk. Első járatát 1904-ben indították el, akkoriban még Pesterzsébet és a Boráros tér között közlekedett. Azóta nem csak a menetrend változott: a több, mint 100 éves története alatt háromszor lett átkeresztelve, a menetidő az utóbbi hónapban igencsak felgyorsult, illetve modernebb villamoskocsit is kaptunk.

A 107 éves villamos szerencsés járata azoknak az erzsébeti lakosoknak, akik viszonylag könnyedén szeretnének bejutni a városba. A villamos régóta rossz állapotú síneken közlekedett viszont, ezért a menetidő igen hosszú volt sokáig: a Gubacsi útra rákanyarodva sokszor a mellettünk sétáló gyalogosok tempóját sikerült felvennie...

A legfőbb adatok:

1904 - 2008-ig "30-as" jelzéssel,
2008 - 2011. április 30-ig "21-es" jelzéssel,
2011. május 1-től "51-es" jelzéssel ismerhetjük Pesterzsébet egyik villamosát.

(Plusz infó: A főváros első villamosa 1887. november 28-án indult el a Nyugati pályaudvar és a Király utca között.)

A hirtelen számváltoztatással együttesen sikerült viszont a Gubacsi úti sínek és utak teljes felújítása és rendbetétele, ami sokak számára nagy öröm lehet. De vajon az új számozás minek köszönhető? "Csupán" a felújításnak, vagy esetleg másnak is? Számomra ez még egyelőre nem tisztázódott, de BIZTOSAN van ennek is nyomós oka...

A felújítás és az új számjelzés mellett meg kell említeni, hogy a vonalon utóbbi időkben közlekedő Ganz járatokat lecserélték régi és új típusú hannoveri járatokra. Személy szerint örülök ezeknek a szerelvényeknek, ugyanis eddig télen nem szívesen utaztam ezzel a járattal, mivel fűtés sajnos egyáltalán nem volt soha, ellentétben az 52-es villamosokkal, aminek a vonalán régóta jár a hannoveri szerelvény.
 Az új hannoveri kocsikról azt kell tudni, hogy kívül elektronikus kijelzőkkel vannak ellátva, belül pedig a szerelvény elején és végén egy-egy monitoron szemlélheti az ember térképes kijelzőn az aktuális megállókat. 

Zárásként erről egy videót is megosztok. Hozzáteszem, hogy felmerült bennem a kérdés, hogy vajon a későbbiekben valóban folyamatosan közlekednek-e ezen a pályán új típusú hannoveri járatok, mert az lehet, nem lenne hosszú életű a közönséget tekintve. Érdemes figyelni a videót 2:02-2:23-ig, ahol látható az elöl és hátul felszerelt belső monitor, ami térképen mutatja az aktuális megállókat.

 

 

 

9 komment

Címkék: közlekedés fejlesztés villamos számozás 51 es villamos 21 es villamos 30 as vilamos


A bejegyzés trackback címe:

https://pesterzsebet.blog.hu/api/trackback/id/tr852926851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GoreX · http://gorexweb.hu 2011.05.23. 23:20:15

Azt is hozzá kell tenni, hogy a tavaly vásárolt TW6000-eseken modernebb utastájákoztató berendezés van, legszembetűnőbb a vezetőfülkéknél található TFT kijelző, mely mutatja a soron következő 5 állomást is.

legFerles 2011.05.23. 23:26:46

igen, ez szerepel a cikkben, csak picit általánosabban megfogalmazva: "...belül pedig a szerelvény elején és végén egy-egy monitoron szemlélheti az ember térképes kijelzőn az aktuális megállókat."

Azért köszi! :)
Ezek szerint te is utazgatsz ezen a vilin :D

GoreX · http://gorexweb.hu 2011.05.23. 23:27:21

@GoreX: Nem mellékesen,
a BKV további 17 hasonló villamosra írt ki pályázatot 2011. januárban.
Bár elvileg az eredményhirdetési határidőn már túl vagyunk,
de jelenleg nem ismeretes várhatóak-e további TW6000-esek, melyek a kb. 10 évvel fiatalabb GANZ csuklósokat (ICS) váltják (majd) fel.

Megjegyzendő a DÜVAG TW6000 nem 10 évvel modernebb jármű az ICS-nél, a műszaki megoldásaival a jelenlegi Budapesti villamosflotta második-harmadik legmodernebb járműveiről beszélünk!!!

legFerles 2011.05.23. 23:33:34

Sajnos az efféle infókkal egy átlagember nincsen tisztában, beleértve szégyen vagy nem, magamat is természetesen. Mellesleg egyébként tényleg nem értem, miért történt a villamos leváltása és a számcsere. A felújítás az oké.

GoreX · http://gorexweb.hu 2011.05.23. 23:38:15

@legFerles: Viccelsz, imádom a közlekedést, mindent ami nagy és embereket szállít:

Pesterzsébet valóságos kincsesház van:
van itt villamos:
TW6000, (esetleg ICS, KCSV)
busz:
(IK260,IK280,IK412,IK435,vanhol,v7700, manok a tesco járaton és volánokon, néha látni c80ast a volánokon, továbbá mercedes és man járműveket is )

vonat: na ott aztán a talenttől a Floyd magánmozdonyokig minden előfordul, próbázott errefelé a TRAXX mozdony is, de jellemzően V43 illetve nagy-ritkán M41., de ha épp HÉV-et vontatnak, akkor a BKV bobo-ja is fel-fel tűnik a soroksári úton :)
Itt a HÉV MX és MX/A,
itt jár az MX első azt hiszem 9 szerelvénye is ami miatt a Ráckevei vonal egyedülálló, ezek még nem itthon készültek(!) a későbbi kocsikhoz képest,
(a legrégebbi 1966-os gyártású kocsik (MIX) a Csepeli gyorsvasúton vannak egyébként)

GoreX · http://gorexweb.hu 2011.05.23. 23:40:17

@legFerles: Jobban örülnék ha ismét 30 vagy 31 lenne a száma,
a 21 az a Normafai buszjárat száma volt (évtizedekig)
és a köznyelvben az maradt, szóval jó ötlet volt a vissza számozás.

legFerles 2011.05.23. 23:42:31

szép összegzés :) igen, az biztos, hogy Erzsébet sokszínű a közlekedésben, Dél-Pest talán egyik "leggazdagabb" területe.
Ha legközelebb közlekedés témában posztolok, remélem fordulhatok hozzád segítségért :)

legFerles 2011.05.23. 23:46:15

@GoreX: a 30-asnak én is örülnék...

KisPisti 2011.05.24. 01:13:50

Well done, Tímeja:)
süti beállítások módosítása