Sokat megélt már ez a villamos, annyi szent. Alig szoktuk meg a három évvel ezelőtt 30-asról 21-esre keresztelt villamos számát, íme idén május 1-től ismét újabb sorszámmal kering a Dél-Pestet átszelő villamosunk. Első járatát 1904-ben indították el, akkoriban még Pesterzsébet és a Boráros tér között közlekedett. Azóta nem csak a menetrend változott: a több, mint 100 éves története alatt háromszor lett átkeresztelve, a menetidő az utóbbi hónapban igencsak felgyorsult, illetve modernebb villamoskocsit is kaptunk.
A 107 éves villamos szerencsés járata azoknak az erzsébeti lakosoknak, akik viszonylag könnyedén szeretnének bejutni a városba. A villamos régóta rossz állapotú síneken közlekedett viszont, ezért a menetidő igen hosszú volt sokáig: a Gubacsi útra rákanyarodva sokszor a mellettünk sétáló gyalogosok tempóját sikerült felvennie...
A legfőbb adatok:
1904 - 2008-ig "30-as" jelzéssel,
2008 - 2011. április 30-ig "21-es" jelzéssel,
2011. május 1-től "51-es" jelzéssel ismerhetjük Pesterzsébet egyik villamosát.
(Plusz infó: A főváros első villamosa 1887. november 28-án indult el a Nyugati pályaudvar és a Király utca között.)
A hirtelen számváltoztatással együttesen sikerült viszont a Gubacsi úti sínek és utak teljes felújítása és rendbetétele, ami sokak számára nagy öröm lehet. De vajon az új számozás minek köszönhető? "Csupán" a felújításnak, vagy esetleg másnak is? Számomra ez még egyelőre nem tisztázódott, de BIZTOSAN van ennek is nyomós oka...
A felújítás és az új számjelzés mellett meg kell említeni, hogy a vonalon utóbbi időkben közlekedő Ganz járatokat lecserélték régi és új típusú hannoveri járatokra. Személy szerint örülök ezeknek a szerelvényeknek, ugyanis eddig télen nem szívesen utaztam ezzel a járattal, mivel fűtés sajnos egyáltalán nem volt soha, ellentétben az 52-es villamosokkal, aminek a vonalán régóta jár a hannoveri szerelvény.
Az új hannoveri kocsikról azt kell tudni, hogy kívül elektronikus kijelzőkkel vannak ellátva, belül pedig a szerelvény elején és végén egy-egy monitoron szemlélheti az ember térképes kijelzőn az aktuális megállókat.
Zárásként erről egy videót is megosztok. Hozzáteszem, hogy felmerült bennem a kérdés, hogy vajon a későbbiekben valóban folyamatosan közlekednek-e ezen a pályán új típusú hannoveri járatok, mert az lehet, nem lenne hosszú életű a közönséget tekintve. Érdemes figyelni a videót 2:02-2:23-ig, ahol látható az elöl és hátul felszerelt belső monitor, ami térképen mutatja az aktuális megállókat.
Utolsó kommentek